- ANZEIGE -
Navigation
BATTLEREPORT 4 TERRA-TOSS
PARTNER

SUP MITM KOLOSS?

21.10.2008 - 17:39
Ihr wart scheinbar nicht die Einzigen die eine Diskussion (Comments der letzten News) über den "neuen" Koloss und seine momentane Rolle im Spiel gestartet haben.

Der Grund warum ich in meinem Protoss Artikel auf den Koloss nicht näher zu sprechen kam, war schlichtweg der, dass sich der Koloss in meinen Augen gegenüber der WWI Version nicht sonderlich verändert hat.

Er ist nach wie vor eine geniale AE Damage Unit, die aus geschützter Position wahnsinnig viel Schaden anrichten kann. Am sinnvollsten eingesetzt ist er, meiner Meinung nach, hinter der eigenen Hauptarmee aus Stalkern/Immortal/Zealots. Falls er weiter vorne steht, kann es passieren, dass er durch seine Größe und Anfälligkeit gegen die vielen Einheiten mit Bonusschaden auf Armored Units, sehr schnell gefocussed und zu Fall gebracht wird.

Wer die Yellow vs Sonkie Games gesehen hat, weiss, wie schnell zwei ungeschützte Colossi von paar Zerglingen und Hydras weggefegt werden können.

In diesem Forenthread erzählt Karune jetzt, wie er persönlich den Koloss am schlausten einsetzen würde:
"In my opinion, the Colossus is the most effective when you have more than one. Three seems to be my optimal number, especially against Terran. Medivacs heal at a very fast rate, but only one target at a time. Against a group of Marines with a Medivac, one single Colossus would do virtually nothing, because the damage would be healed through easily. With three Colossi, the Marines would die in one sweep, negating any healing that could be done. A single Colossus is good at softening targets, but with more rapid healing from Medivacs and new units like Roaches, it may not be enough. At that point, you need enough to kill them in one sweep, and when you do have that, it will do significant damage to any army, especially with the additional range upgrade for the Colossus."
Einiges Replies weiter unten beschreibt er auch gleich nochmal detailliert die aktuelle Attack Mechanik des Koloss:
"Even though the beam is currently shown visually in various ways, the damage is done to all units in that straight line at the same time instantly. That line will always be based on the position you are attacking from, so in that way there is a lot of control as how to use the Colossus.

I definitely wouldn't say the Colossus is too situational either cause this unit is quite useful in both Zerg and Terran matchups. As long as in these matchups, both players continue to adapt to counter each other's strategies, Colossi will surely be brought to the battlefield.
"
Und zu guter Letzt noch, wie sich der Koloss von anderen AE Units der Protoss, wie Archon oder Templar taktisch unterscheidet:
"It is true, they all do some form of AoE, but they are very much different from each other. Archons have a range of 2. Colossi have a range of 6, and with the upgrade that becomes 9, as well as increasing the area in which takes damage. The range of the Colossus is what makes it such a great support unit, as well as an awesome raider from cliffs. Additionally, all competitive maps will have cliffs to some degree."
Alles klar? :)
 
geschrieben von OgerEli  






x
Changenav Changenav Changenav Changenav